Brandweer rukt uit voor melding gaslekkage in Den Ham

Den Ham – De hulpdiensten zijn vanmiddag opgeroepen voor een melding van een gaslekkage aan de Daarleseweg in Den Ham.

Er bleek in een woning een koolmonoxide melder te zijn afgegaan en de bewoners klaagden over hoofdpijn. De bewoners zijn gecontroleerd door het toe gesnelde ambulance personeel maar hoefden niet mee naar het ziekenhuis. Wel kregen ze de boodschap mee, mochten de klachten blijven dan toch een huisarts te bezoeken.

De reden van de lekkage was dat een kachel tijdens eerdere controle niet goed is aan gesloten. De afvoer was van de kachel los geraakt en stroomde het gas de woning in. De brandweer heeft het weer aangekoppeld met het verzoek om dat te laten controleren door een erkend bedrijf. Waarna de woning werd geventileerd en vrij gegeven.